مقامات نظامی سئول خبر دادند؛

اکثر پرسنل یک ناوشکن کره جنوبی به کرونا مبتلا شده اند

اکثر پرسنل یک ناوشکن کره جنوبی به کرونا مبتلا شده اند

شیوع کرونا در ناوشکن کره جنوبی که در خلیج عدن به سر می برد، موجب ایجاد وقفه در ماموریت این شناور شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ارتش کره جنوبی بالاترین میزان ابتلا به کرونا در نیروهای نظامی را با ابتلای ۸۰ درصد پرسنل ناوشکنی که برای مبارزه با دزدان دریایی به خلیج عدن اعزام شده است؛ ثبت کرد.

ابتلای ۲۴۷ تن از پرسنل این ناوشکن به کرونا منحصراً مربوط به گونه کووید ۱۹ شایع در این کشور نیست، چرا که این ناو شکن در ماه فوریه آب های کره جنوبی را برای آغاز ماموریتش ترک کرد. اما افزایش ناگهانی موارد ابتلا در نیروهای نظامی کره جنوبی در حالی اتفاق می افتد که سئول در حال مبارزه با بدترین موج ابتلا به کرونا در این کشور است و تعداد مبتلایان جدید به ۱۲۵۲ نفر در روز رسیده است.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی امروز اعلام کرد که با آغاز موج جدید از ماه جولای، نتیجه تست فقط ۵۰ تن از ۳۰۱ نفر از خدمه ناو منفی شده است. مقامات نظامی این کشور عملیاتی را برای انتقال هوایی افراد مبتلا به کره جنوبی شروع کرده اند و گروه جایگزین آنها نیز ناو را به این کشور بر خواهد گرداند.

وزارت دفاع کره جنوبی نیز اعلام کرده که هیچیک از پرسنل نظامی این ناو واکسینه نشده اند چرا که ماموریت آنها در ماه فوریه آغاز شد و این قبل از زمانی است که کارزار تزریق واکسن نظامیان کشور آغاز شود.

منابع نظامی کره جنوبی همچنین اعلام کردند که هیچکدام از موارد ابتلای پرسنل ناوشکن کره جنوبی از نوع شدید نیست و فقط یک مورد در این بین علائمی دارد که نیازمند مراقبت های بیشتر است.

کره جنوبی تا کنون ۱۷۹ هزار و ۲۰۳ مورد ابتلا و ۲ هزار و ۵۸ مورد فوتی را ثبت کرده است. ۳۱.۴ درصد از جمعیت ۵۲ میلیونی این کشور حداقل یک دوز از واکسن را دریافت کرده اند و ۱۲.۷ درصد دیگر نیز به طور کامل واکسینه شده اند.

کد خبر 5261599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha